„Śniadanie z Habitatem” – fotorelacja

fot. Habitat for Humanity Poland

fot. Habitat for Humanity Poland

Habitat For Humanity Poland podsumowuje działania minionego roku

24 lutego w hotelu Marriott w Warszawie odbyło się „Śniadanie z Habitatem”. Fundacja Habitat For Humanity Poland spotkała się z darczyńcami biznesowymi oraz instytucjami, które wspierają ich działania. Spotkanie służyło przede wszystkim podziękowaniu za wsparcie, podsumowaniu działań Fundacji w 2015 roku i zaprezentowaniu planów na 2016 rok.

Osiągnięcia i plany przedstawiła Dyrektor Fundacji – Małgorzata Salamon.

Fundacja dotąd wybudowała113 lokali mieszkalnych i pomogła ponad 1500 rodzinom poprzez remonty i adaptacje mieszkań indywidualnych, budynków wielorodzinnych i instytucji oraz edukację z zakresu oszczędzania energią. W ramach działań rzeczniczych Fundacja zabezpieczyła stabilność najmu ok. 200,000 najemców komunalnych poprzez zmianę zapisów Ustawy o Rewitalizacji z 2015 r., a 131,000 mieszkańców z dzielnic rewitalizowanych w Warszawie włączyła w proces rewitalizacji w Komitetach Monitorujących.

2015 rok był dla Fundacji rokiem bardzo udanym, gdyż zrealizowaliśmy większość zakładanych planów. Jednym z nich jest adaptacja strychu warszawskiej kamienicy na siedem niezależnych kawalerek, które mają spełniać rolę mieszkań treningowych dla młodzieży opuszczającej Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Księży Orionistów. Koniec realizacji projektu zakładany jest na lipiec bieżącego roku. Poza tym, Habitat pomógł w remoncie ośrodka dla chorych na stwardnienie rozsiane oraz wsparł mieszkańców kamienicy komunalnej we wspólnym remoncie klatki schodowej w ich kamienicy. Fundacja pomogła w adaptacji pustostanu na Dom Samotnej Matki w Świętochłowicach Śląskich. Nasza organizacja pomaga jednak nie tylko instytucjom czy organizacjom pozarządowym. Swoją pomoc kieruje także do rodzin indywidualnych. W 2015 roku przeprowadzono remonty 43 mieszkań socjalnych w Warszawie, Łodzi, Gliwicach i Opolu, które zamieszkują 184 osoby.

Jak podkreśla Małgorzata Salamon, Dyrektorka Fundacji Habitat for Humanity Poland: „Realizacja tych projektów, nie byłaby możliwa bez wsparcia instytucji publicznych jak i sektora prywatnego. Partnerzy biznesowi to jednak nie tylko darowizny pieniężne, ale także wsparcie pracy Fundacji poprzez wolontariuszy – pracowników firm. Spotkanie było okazją do podziękowania wszystkim za dotychczasową współpracę i zachętą do dalszego wspierania inicjatyw naszej Fundacji.”

W minionym roku na budowach Habitatu pojawiło się ponad 550 wolontariuszy, w tym głównie pracownicy korporacyjni, poświęcając na prace remontowo-budowlane w sumie ok. 10,5 tysiąca godzin pracy.

W 2015 r. zaangażowani w nasze działania, w różnorodny sposób,  byli:

  • Saint Gobain Initiatives Foundation (Paris, France),
  • Stepic Charity CEE (charity foundation of Vienna Raiffeisen Bank Headquarters)
  • Firma Wienerberger
  • Firma Dow Chemicals
  • Firma Whirlpool
  • Firma Procter & Gamble
  • Pracownia FAAB Architektura Adam Białobrzeski / Adam Figurski
  • Firma Turner & Townsend Polska
  • Kancelaria Radcy Prawnego Andrzeja Lulki
  • Sita Polska
  • Credit Suisse
  • Firma CSG Intrnational
  • Fundusze Norweskie (projekt edukacji finansowej dla młodzieży z pieczy zastępczej)
  • Brytyjsko-Polska Izba Handlowa
  • Ambasada Niemiec
  • Kolegium Europejskie
  • Konsulat USA
  • Wspólnota Ewangelicka w Warszawie (wolontariat)

Fundacja w minionym roku przeprowadziła również wiele działań rzeczniczych biorąc udział w konsultacjach społecznych oraz wspierając pracę władz centralnych. Organizacja zainicjowała wiele projektów mających na celu poprawę polityki mieszkaniowej w Polsce oraz podniesienie rangi tego tematu w publicznej dyskusji. Bez udziału partnerów z sektora prywatnego i publicznego, realizacja celów społecznych Fundacji nie byłaby możliwa. Liczymy na kolejne takie spotkanie w jeszcze szerszym gronie w 2017!

W 2016 r. roku planujemy:

  • Program rzecznictwa
    • SAN – Społeczna Agencja Najmu;
    • Forum Mieszkaniowe;
    • Raport nt. mieszkalnictwa; konferencję
  • Projekty remontowo-budowlane:
    • Pilotażowy projekt budowlany w formule kooperatywy mieszkaniowej;
    • Kontynuacja tworzenia mieszkań wspomaganych (w tym mieszkania dla osób bezdomnych w formule ‚Housing First!’);
    • projekt wdrożeniowy SAN;
    • projekt budowlany towarzyszący Światowym Dniom Młodzieży w Krakowie (wolontariat)
  • ReStore – uruchomienie sklepu zajmującego się sprzedażą nowych oraz używanych materiałów i narzędzi remontowo-wykończeniowych ufundowanych w ramach darowizny przez firmy/ osoby fizyczne; zyski pozwolą dofinansować misję Fundacji Habitat for Humanity.

Raport do pobrania tutaj.

Więcej informacji o naszych działaniach można znaleźć na naszej stronie www.habitat.pl

Poniżej przedstawiamy foto-relację z wydarzenia.

2

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawiciel firmy Suez Environnement i Prezes Zarządu Habitat For Humanity Poland

3

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawiciela firmy HILTI, METLIFE, Dow Chemicals Company, Urzędu Dzielnicy Targówek i Urzędu Dzielnicy Mokotów

4

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawiciele Fundacji Saint Gobain Initiatives i Urzędu Dzielnicy Mokotów

5

fot. Habitat for Humanity Poland

Pani Marta, beneficjentka  programu remontowego i Prezes Zarządu Fundacji Habitat for Humanity Poland

6

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawciele firmy Wienerberger, HILTI, Brytyjsko – Polskiej Izby Handlowej, Urzędu Dzielnicy Mokotów

7

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawicielki firmy METLIFE,  Brytyjsko Polskiej Izby Handlowej i Fundacji Habitat for Humanity Poland

8

fot. Habitat for Humanity Poland

Przedstawiciele firmy FAAB Architektura, Fundacji Saint Gobain Initiatives i Fundacji Habitat for Humanity

Zapraszamy do kontynuacji współpracy z nami!