jak przesyłać szkody z polisy ubezpieczeniowej

 

 

Jak przesyłać szkody z polisy ubezpieczeniowej

 

Instrukcja zgłaszania szkód z ubezpieczenia płatności czynszu

 

  1. Szkodę należy zgłosić po 30 dniach od daty płatności, w ciągu 14 dni. Na przykład termin płatności czynszu mijał 31-go maja, tym samym szkodę można zgłosić od 30 czerwca. Na zgłoszenie szkody jest 14 dni, czyli do 14 lipca.
  2. Prosimy o przygotowanie zgłoszenia i wysłanie go do kontakt@pzu.pl.Tytuł wiadomości powinien brzmieć – “[Numer polisy] – bezpieczny najem z simpl.rent  – kontakt mailowy”
  3. Email powinien zawierać:

 

    1. Krótki opis sytuacji
    2. Polisę ubezpieczeniową
    3. Dane firmy/osoby poszkodowanej (czyli tej, która nie otrzymała czynszu)
    4. Numer rachunku bankowego, na który mają zostać przelane środki za szkodę
    5. Korespondencja z klientem, jeśli taka została przeprowadzona
    6. Kopia umowy najmu/zakwaterowania. Umowa może być bez danych osób postronnych.
    7. Ponaglenia / monity
    8. Wyciąg z konta – może być to wyciąg pokazujący tylko płatności od tego najemcy lub lista ostatnich potwierdzeń wpłat od tego najemcy.
    9. Ostatnia opłacona faktura vat jeśli wystawiane są faktury vat

 

Przykładowa treść:

“Szanowni Państwo,

zgodnie z umową ubezpieczenia numer [numer polisy], zgłaszam szkodę w imieniu [nazwa spółki]. Poniżej szczegółowe informacje.

      1. Krótki opis sytuacji
        [Opis sytuacji, okoliczności oraz przyczyny powstania szkody np. od kiedy najemca nie płaci, kiedy się wprowadził, adres mieszkania ubezpieczonego, czy najemca uciekł czy nadal jest w mieszkaniu]
      2. Polisa ubezpieczeniowa – dołączona [nazwa pliku]
      3. Kopia umowy najmu/zakwaterowania – dołączona plik [nazwa pliku]
      4. … itd.”

 

 

W przypadku ubezpieczenia najemcy proces zgłaszania przedstawia się następująco 

 

Szkodę może zgłosić zarówno ubezpieczony (najemca), jak i osoba poszkodowana (np. właściciel nieruchomości) w ciągu maksymalnie 7 dni od powstania lub zauważenia szkody. Ubezpieczyciel poprosi o oświadczenie osoby, która wyrządziła szkodę.

 

Zgłoszenia należy dokonać bezpośrednio do ubezpieczyciela PZU. Można to zrobić na różne sposoby:

  • Mailowo, pisząc na kontakt@pzu.pl, z tytułem wiadomości “[Numer polisy] – bezpieczny najem z simpl.rent – kontakt mailowy”

 

Opiekun Klienta może poprosić między innymi o:

  • Dokument potwierdzający własność uszkodzonego mienia, np. rachunek/faktura.
  • Umowę najmu lokalu (lub użyczenia/zakwaterowania).
  • Dyspozycję wypłaty odszkodowania za uszkodzone mienie wydaną przez właściciela mienia.
  • Oświadczenie sprawcy szkody, informacji dotyczącej okoliczności powstania szkody i ewentualnego zawinienia (akceptowana forma elektroniczna z podanym numerem telefonu sprawcy szkody).
  • Dane szczegółowe dotyczące mienia, gdy nie wynikają z dokumentu potwierdzającego własność (np. w przypadku uszkodzonego telewizora będą to dane dotyczące modelu/data zakupu).