Jak przesyłać szkody z polisy ubezpieczeniowej
Instrukcja zgłaszania szkód z ubezpieczenia płatności czynszu
- Szkodę należy zgłosić po 30 dniach od daty płatności, w ciągu 14 dni. Na przykład termin płatności czynszu mijał 31-go maja, tym samym szkodę można zgłosić od 30 czerwca. Na zgłoszenie szkody jest 14 dni, czyli do 14 lipca.
- Prosimy o przygotowanie zgłoszenia i wysłanie go do kontakt@pzu.pl.Tytuł wiadomości powinien brzmieć – „[Numer polisy] – bezpieczny najem z simpl.rent – kontakt mailowy”
- Email powinien zawierać:
-
- Krótki opis sytuacji
- Polisę ubezpieczeniową
- Dane firmy/osoby poszkodowanej (czyli tej, która nie otrzymała czynszu)
- Numer rachunku bankowego, na który mają zostać przelane środki za szkodę
- Korespondencja z klientem, jeśli taka została przeprowadzona
- Kopia umowy najmu/zakwaterowania. Umowa może być bez danych osób postronnych.
- Ponaglenia / monity
- Wyciąg z konta – może być to wyciąg pokazujący tylko płatności od tego najemcy lub lista ostatnich potwierdzeń wpłat od tego najemcy.
- Ostatnia opłacona faktura vat jeśli wystawiane są faktury vat
Przykładowa treść:
„Szanowni Państwo,
zgodnie z umową ubezpieczenia numer [numer polisy], zgłaszam szkodę w imieniu [nazwa spółki]. Poniżej szczegółowe informacje.
-
-
- Krótki opis sytuacji
[Opis sytuacji, okoliczności oraz przyczyny powstania szkody np. od kiedy najemca nie płaci, kiedy się wprowadził, adres mieszkania ubezpieczonego, czy najemca uciekł czy nadal jest w mieszkaniu]
- Polisa ubezpieczeniowa – dołączona [nazwa pliku]
- Kopia umowy najmu/zakwaterowania – dołączona plik [nazwa pliku]
- … itd.”
- Krótki opis sytuacji
-
W przypadku ubezpieczenia najemcy proces zgłaszania przedstawia się następująco
Szkodę może zgłosić zarówno ubezpieczony (najemca), jak i osoba poszkodowana (np. właściciel nieruchomości) w ciągu maksymalnie 7 dni od powstania lub zauważenia szkody. Ubezpieczyciel poprosi o oświadczenie osoby, która wyrządziła szkodę.
Zgłoszenia należy dokonać bezpośrednio do ubezpieczyciela PZU. Można to zrobić na różne sposoby:
- Mailowo, pisząc na kontakt@pzu.pl, z tytułem wiadomości „[Numer polisy] – bezpieczny najem z simpl.rent – kontakt mailowy”
Opiekun Klienta może poprosić między innymi o:
- Dokument potwierdzający własność uszkodzonego mienia, np. rachunek/faktura.
- Umowę najmu lokalu (lub użyczenia/zakwaterowania).
- Dyspozycję wypłaty odszkodowania za uszkodzone mienie wydaną przez właściciela mienia.
- Oświadczenie sprawcy szkody, informacji dotyczącej okoliczności powstania szkody i ewentualnego zawinienia (akceptowana forma elektroniczna z podanym numerem telefonu sprawcy szkody).
- Dane szczegółowe dotyczące mienia, gdy nie wynikają z dokumentu potwierdzającego własność (np. w przypadku uszkodzonego telewizora będą to dane dotyczące modelu/data zakupu).