Współpraca Fundacji Habitat for Humanity Poland z biznesem – relacja win-win
Program wieloletniego partnerstwa z biznesem Fundacji Habitat for Humanity Poland opiera się na relacji win-win: partner wdraża własną politykę odpowiedzialnego biznesu, angażując swoich pracowników w działania społeczne i rozwija kulturę organizacyjną opartą na wartościach. Jednocześnie Habitat Poland zyskuje możliwość wspierania coraz większej liczby osób i rodzin, które zyskują „dach nad głową” w prostych, solidnych i dostępnych finansowo domach. Projekty mieszkaniowe Habitat Poland są innowacyjne, replikowalne i skalowalne. Firmy, organizacje pozarządowe, przedstawiciele rządu i samorządów, którzy są naszymi partnerami, stają się częścią zmiany społecznej – lepszej polityki na rzecz egzekwowania prawa do godnego miejsca zamieszkania dla wszystkich.
Korzyści po stronie firmy
- Udział w innowacyjnych, odpowiadających na problemy mieszkaniowe Polaków, pro-ekologicznych projektach we współpracy z organizację non-profit z 25-letnim doświadczeniem
- Unikalny program CSR opracowany wspólnie z Habitat Poland (design thinking) i zgodny z celami strategicznymi firmy
- Włączenie firmy do kampanii społecznych in. na temat wyzwań mieszkaniowych w Polsce i na świecie, Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs)
- Unikalny program wolontariatu pracowniczego w Polsce i za granicą
- Team-building dla pracowników z wartością dodaną – korzyścią dla lokalnej społeczności
- Wzmocnione więzów firmy z lokalną społecznością
- Promocja partnerów biznesowych (prezentacje, media tradycyjne i społecznościowe, wydarzenia, konferencje, seminaria, debaty)
- Możliwość odliczenia darowizny od podatku
- Korzyści finansowe (np. redukowanie kosztów utylizacji poprzez przekazanie Fundacji produktów niekwalifikujących się do sprzedaży m.in uszkodzonych mebli, odpadów, które mogą być darowizną do sklepu dobroczynnego ReStore)
- Badanie satysfakcji pracowników ze współpracy z Habitat Poland
- Raporty ze współpracy zasilające raporty CSR i materiały komunikacyjne firm
Korzyści po stronie Habitat Poland
- Obniżony kosztów budowy domów/ remontów mieszkań poprzez udział wolontariuszy i dotacje od biznesu
- Promocja wolontariatu – cel strategiczny Habitat Poland
- Wymiana wiedzy z biznesem
- Edukacja w zakresie ekologii i zrównoważonego rozwoju, ubóstwa energetycznego, efektywności energetycznej
- Wzmacnianie i usamodzielnianie beneficjentów i beneficjentek (m.in. pomoc mieszkaniowa, mikropożyczki, wsparcie związane z sytuacją zawodową)
- Zastosowanie w projektach nowoczesnych technologii i wiedzy biznesowej
- Wzmocnienie oddziaływania rzecznictwa mieszkaniowego we współpracy z samorządem i kluczowymi ministerstwami