Od lipca 2013 roku prowadzimy program remontowy w partnerstwie z firmą Procter & Gamble. Wspólnie wspieramy rodziny w trudnej sytuacji mieszkaniowej z Warszawy i Łodzi. Do połowy 2017 roku nasza współpraca pozwoliła poprawić warunki mieszkaniowe 15 rodzin.
Jak pomagamy? (o programie remontowym)
Wspólnie z firmą Procter & Gamble pomagamy remontować mieszkania rodzin w trudnej sytuacji mieszkaniowej, np. takich, których mieszkania są w złym stanie technicznym, nie mają łazienek itp.
Wsparcie udzielane przez Fundację Habitat for Humanity Poland obejmuje:
- prace przygotowawcze i nadzór techniczny – nasz inżynier przygotowuje kosztorys remontu i zestawienie potrzebnych materiałów; po akceptacji kosztorysu przez rodzinę kupuje materiały, a następnie nadzoruje przebieg remontu;
- wykonanie specjalistycznych prac – zapewniamy wykwalifikowaną ekipę remontową, która jest w stanie zrealizować zadania związane np. z naprawą instalacji elektrycznej czy systemu ogrzewania;
- wsparcie w wykonaniu prostszych prac – organizujemy akcje, podczas których prace niewymagające kwalifikacji wykonują członkowie rodziny i wolontariusze (pracownicy Procter & Gamble);
- nieoprocentowaną pożyczkę, którą rodzina zaciąga na pokrycie kosztów remontu (odpowiednio obniżonych dzięki darowiźnie i pomocy wolontariuszy Procter & Gamble) – wielkość pożyczki i okres spłaty są dostosowane do możliwości finansowych rodziny.
Wsparcie udzielane przez Procter & Gamble obejmuje:
- darowiznę, która pozwala pokryć część kosztów związanych z zakupem materiałów oraz przeprowadzeniem specjalistycznych prac;
- zaangażowanie pracowników jako wolontariuszy – jeśli tylko jest taka możliwość, pracownicy Procter & Gamble pomagają w remontach jako wolontariusze i uczestniczą w prostych pracach, np. układaniu płytek czy malowaniu ścian.
Komu pomagamy?
Program remontowy realizowany w partnerstwie w firmą Procter & Gamble jest skierowany do rodzin z Warszawy i Łodzi. Kwalifikują się do niego rodziny, które spełniają nasze 4 podstawowe kryteria stawiane uczestnikom wszystkich remontów, które realizujemy tj.:
- znajdują się w trudnej sytuacji mieszkaniowej, czyli np. mieszkają w warunkach, które są szkodliwe dla zdrowia i utrudniają codzienne funkcjonowanie (zajmują mieszkania zagrzybione, niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych itp.),
- są w stanie spłacić zobowiązania finansowe związane z remontem,
- mieszkają/będą mieszkać na stałe w mieszkaniu, które chcą wyremontować,
- są gotowe współpracować przy realizacji projektu remontowego.
Jak się zgłosić?
Rodziny zainteresowane udziałem w programie remontowym prosimy o kontakt mailowy: pomoc@habitat.pl. Remonty prowadzone są cyklicznie, średnio raz na pół roku.
Szczegóły projektu:
Daty realizacji projektu:
cyklicznie od lipca 2013 r.
Lokalizacja:
Warszawa i Łódź