

Zachęcamy uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych do tworzenia szkolnych grup Habitat for Humanity Campus Chapter. To stałe, zorganizowane grupy młodych ludzi, które w ciągu roku wspierają naszą fundację poprzez:
- SPOTKANIA: regularnie, razem z opiekunem grupy (nauczycielem) spotykają się w szkole, aby planować wspólne działania;
- WOLONTARIAT: kilka razy w roku pomagają jako wolontariusze na placach budowy Habitat Poland w Warszawie i okolicach;
- FUNDRAISING: regularnie organizują w szkole akcje zbierania funduszy na projekty Habitat Poland.
Na świecie istnieje kilkaset grup Campus Chapter. W samych Stanach Zjednoczonych działa ich niemal 500.
JAK ZAŁOŻYĆ SZKOLNĄ GRUPĘ CAMPUS CHAPTER?
Założenie grupy jest proste i nie wiąże się z żadnymi kosztami.
- Skontaktujcie się z koordynatorką ds. wolontariatu, która przekaże Wam materiały informacyjne.
- Znajdźcie nauczyciela, który stanie się opiekunem grupy Campus Chapter: pomoże uzyskać zgodę dyrektora na działanie grupy oraz prowadzenie zbiórek na terenie szkoły, a także będzie uczestniczyć w spotkaniach grupy.
- Rozpowszechnijcie materiały informacyjne w szkole, zbierzcie grupę zainteresowanych uczniów i uczennic.
- Zorganizujcie pierwsze spotkanie; wybierzcie spośród członków grupy koordynatora oraz skarbnika.
- Zacznijcie działać. Jeśli będziecie potrzebować dodatkowych informacji lub materiałów (np. ulotek), zwróćcie się do koordynatorki ds. wolontariatu.
KONTAKT
Jeśli chciałbyś, by szkolna grupa Campus Chapter powstała w Twojej szkole, skontaktuj się z naszymi koordynatorkami ds. wolontariatu: wolontariat@habitat.pl