Pytania i odpowiedzi
O mieszkaniach
Jakie są opłaty za wynajem?
Opłata składa się z czynszu najmu, czynszu administracyjnego płatne z góry do SAN. Media rozliczane są wg zużycia (najczęściej stosowane będzie przepisanie liczników na gaz i prąd na najemcę/uczestnika). Zobacz przykładowe koszty najmu
Czy są dopłaty do czynszu i mediów?
Opłata za czynsz jest stosunkowa niska. Media opłaca uczestnik/najemca wg zużycia. Jeśli rodzina jest w trudniejszej sytuacji finansowej może zgłosić się do MOPS – dodatki mieszkaniowe, zasiłki celowe, itp. Szczegóły dotyczącego wsparcia i limitu dochodowego – informacja w MOPS.
Czy można starać się o dodatki mieszkaniowe?
Jeśli rodzina jest w trudniejszej sytuacji finansowej może zgłosić się do MOPS – dodatki mieszkaniowe, zasiłki celowe, itp. Szczegóły dotyczącego wsparcia i limitu dochodowego – informacja w MOPS.
Jakie są rozmiary mieszkań i w jakiej są lokalizacji? Czy mogę wybrać mieszkanie spośród zaproponowanych?
Mieszkania są różnej wielkości i modelu: od kawalerek, przez mieszkania 1 pokojowe z odrębną kuchnią, mieszkania 2-3 pokojowe. Wnioskodawcy pokazywane są min. 1, a maks. 2 mieszkania do wyboru zgodnie z modelem rodziny.
Na jak długo wynajmowane są mieszkania?
12 miesięcy z możliwością przedłużenia (zgodnie z kryteriami).
Ile się czeka na przyznanie mieszkania?
Od 4 do 6 tygodni.
Czy mieszkania są umeblowane? Czy są sprzęty AGD?
Tak. Mieszkania są po remoncie, umeblowane, ze sprzętem AGD.
O składaniu wniosku
Czy jest możliwość skorzystania z pomocy konsultanta przy wypełnianiu wniosku na miejscu w DG i złożenia dokumentów w formie papierowej?
Konsultacje nt. programu SAN i składania wniosku odbywają się w czwartki w godzinach od 12:00 do 15:00, Biuro Fundacji Habitat for Humanity Poland, Al. Piłsudskiego 36 (obok Delikatesów), Dabrowa Górnicza.
Jak długo czeka się na decyzję?
Decyzja: do 30 dni.
Prezentacja mieszkań: do 2-4 tygodni.
Z kim mogę się skontaktować w razie dalszych pytań?
Kontakt mailowy: sandg@habitat.pl